---

You are here

Varianta de ocolire Bârlad - faza II

 

 

Dată: septembrie  2024

Varianta de ocolire Bârlad” - faza II

MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII, în calitate de Autoritate de management pentru Programul Transport 2021-2027 și COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar a finanțării au convenit, încheierea Contractului de Finanțare nr. 52/2024, pentru proiectul etapizat ”Varianta de ocolire Bârlad - faza 2.

Localizare proiect:

Regiunea Nord-Est

Municipiul Bârlad se situează, din punct de vedere geografic, aproape de intersecția paralelei 46 latitudine nordică cu meridianul de 27 longitudine estică. În cadrul țării, ocupă o poziție estică. În unitatea fizico-geografică a Podișului Moldovei, se situează în zona de contact dintre dealurile Falciului la est și colinele Tutovei la vest. Este așezat pe valea râului Bârlad.  În zonă sunt mai multe văi în confluența: dinspre est valea Popeni, a Trestianei și a Jaravățului; dinspre nord văile

Horoiata și Simila; din nord-vest râul Tutova și altele. Municipiul Bârlad se află la confluența a trei

drumuri naționale (DN 24, DN 11A si DN 24A). DN 24 este primul drum ca importanță din punct de vedere al volumelor de trafic, acesta tranzitând orașul de la sud la nord între km 66+000 și 73+000, traversând zona centrală a orașului. Varianta de ocolire a municipiului Bârlad se desprinde din DN 24 în partea de sud a municipiului și revine, prin zona de est, în partea de nord a acestuia.

Obiectivele proiectului: Proiectul își păstrează obiectivele inițiale, lungime tronson de drum proiectat: 11,28 km; patru poduri; trei pasaje; două intersecții; două parcări.

Faza 1 – lucrări executate și plătite până la 31 decembrie 2023, respectiv lucrări decontate in cadrul contractului de proiectare și execuție lucrări. În faza 1 au fost construite 3 poduri și 2 pasaje.

Faza 2 –lucrări executate ți plătite în perioada de eligibilitate aferenta PT 2021-2027. Pentru faza 2 rămânând de construit 1 pod, 1 pasaj, 2 intersecții, 2 parcări și 11,28 km de drum.

Faza 2 se prezintă astfel: - lucrări de drum 48.18%; - poduri - 1 bucată; -pasaje - 1 bucată; - intersecții - 2 bucăți; - parcări - 2 bucăți.

Etapa I

Valoarea totală a proiectului (lei):79.835.348,41 lei;

Valoare eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor (FEDR):57.337.077,26 lei, echivalentă cu 85 % din valoarea totală eligibilă aprobată;

Valoarea cofinanțării eligibile a Beneficiarului, reprezentând co-finanțare publică de 15% în valoare de 10.118.307,75 lei.

Etapa II

Valoarea totală a proiectului (lei): 93.149.658,79 lei;

Valoare eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor (FEDR): 37.259.863,52 lei, echivalentă cu 40 % din valoarea totală eligibilă aprobată;

Valoarea cofinanțării eligibile a Beneficiarului, reprezentând co-finanțare publică de 60% în valoare de 55.889.795,27 lei.

Perioada de implementare- nu mai târziu de 31.12.2029.

Codul SMIS al proiectului:  323649

 „Proiect cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Transport. Pentru informații detaliate despre Programul Transport, accesați www.mt.ro;

Datele de contact pentru detalii (site web, e-mail, telefon);

Cristian PISTOL, Director General CNAIR S.A., fax: (+4021)312.09.84

 „Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii”.