---

You are here

  Proiecte cu finantare UE

 

PROIECTE FINANTATE PRIN INSTRUMENTE  STRUCTURALE

 

      Începând din luna ianuarie 2007, Romania beneficiaza prin intermediul Instrumentelor Structurale de sprijin financiar nerambursabil pentru sustinerea dezvoltarii sale si participarea la Politica de Coeziune a Uniunii Europene.

     Pentru sectorul transporturi, prioritatile, obiectivele si alocarea financiara sunt realizate prin Programul Operational Sectorial Transport 2007 - 2013

      Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România este unul dintre principalii beneficiari ai proiectelor finantate in cadrul Programul Operational Sectorial Transport, o mare parte a fondurilor comunitare nerambursabile pentru sectorul transporturi fiind destinate proiectelor de dezvoltare si modernizare a infrastructurii rutiere nationale.

 

Stadiul Proiectelor promovate de CNADNR in cadrul Programului Operational Sectorial Transport 

      Pentru proiectele de infrastructura rutiera sprijinul financiar nerambursabil este acordat de Uniunea Europeana prin Fondul de Coeziune si respectiv Fondul European de Dezvoltare:

 

Fondul de Coeziune (FC) - contribuie la întarirea coeziunii economice si sociale a statelor membre ale Uniunii Europene, în vederea promovarii unei dezvoltari durabile. Prin Fondul de Coeziune se finanteaza proiecte care promoveaza dezvoltarea retelelor trans-europene, in special proiecte de interes european precum si proiecte în domeniul mediului, cum ar fi surse regenerabile de energie. Proiectele promovate de catre CNADNR vizeaza modernizarea si dezvoltarea axelor prioritare TEN-T încadrându-se in Axa Prioritara 1 a POS T - Domeniul Major de Interventie 1:

 

I. Proiecte Aprobate

1.1 .POST 2009/1/1/001 Constructia Autostrazii Cernavoda - Constanta

1.2 POST/2009/1/1/002 - Constructia Variantei de Ocolire a Municipiului Constanta

1.3 POST/2009/1/1/002 Constructia autostrazii Arad – Timisoara (inclusiv Varianta de Ocolire Arad)

1.4 Constructie Autostrada Nadlac Arad

I.5 Constructie Autostrada Orastie-Sibiu

I.6 Constructia autostrazii Timisoara - Lugoj si variantei de ocolire a orasului Timisoara la standard de autostrada

I.7 Constructia Autostrazii LUGOJ-DEVA, sectorul Lugoj - Dumbrava de la km 0+000 – km 27 +472 si Drumul de legatura  in lungime de 11,4 km

I.8 Constructia Autostrazii LUGOJ-DEVA - Lot 2, lot 3 si lot 4 (Sectorul Dumbrava - Deva)

I.9 Constructia Variantei de Ocolire Targu Mures 

 

 

II. Proiecte in evaluare

II.1 Constructia Autostrazii Sebes - Turda

II.2 Constructia Variantei de Ocolire Bacau

 

 

Fondul European pentru Dezvoltare Regionala (FEDR) - contribuie la cresterea coeziunii economice si sociale si reducerea decalajelor regionale, prin sprijinirea dezvoltarii si ajustarii structurale a economiilor regionale, inclusiv conversia regiunilor aflate în declin industrial si a regiunilor ramase în urma, cooperarii frontaliere, transnationale si interregionale; Proiectele promovate de catre CNADNR vizeaza modernizarea drumurilor nationale situate în afara Axei Prioritare TEN-T nr.7, (încadrându-se in Axa Prioritara 2 - Domeniul Major de Interventie 1) precum si îmbunatatirea sigurantei circulatiei (Axa Prioritara 3 - Domeniul Major de Interventie 2):

 

1. Proiecte aprobate

I.1 Pregatirea pentru constructia variantelor de ocolire Stei, Alesd (Sud si Nord), Miercurea Ciuc, Gheorgheni, Bistrita, Husi

I.2 Pregatirea pentru constructie a variantelor de ocolire Toplita, Tusnad, Sighisoara, Fagaras, Huedin, Barlad si Timisoara Sud 

I.3 Revizuirea/actualizarea studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic si a detaliilor de executie si documentatia de atribuire pentru varianta de ocolire Targu Mures

1.4 POST/2009/2/1/004 - Reabilitare DN 1H, Zalau – Alesd

1.5 POST/2009/2/005- Reabilitarea DN24, limita de judet Galati Vaslui - Crasna si DN 24B Crasna – Albita

1.6 POST/2010/2/1/006 - Constructia variantei de ocolire a Municipiului Alexandria

1.7 POST/2010/2/1/007- Constructia varianta de ocolire a Municipiului Caracal

1.8 POST/2010/2/1/008 - Modernizarea DN5, Bucuresti Adunatii - Copaceni (km 7+573 - km 19+220)

1.9 POST/2011/2/1/009 Constructia variantei de Ocolire Sacuieni

1.10 POST/2011/2/1/010 Constructia variantei de ocolire Carei

1.11 POST/2011/2/1/011 Reabilitarea DN6, Alexandria-Craiova (km 90+190-km 222+183) 

I.12 Asistenta tehnica pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Galati

I.13 Revizuirea si actualizarea studiului de fezabilitate, proiectului tehnic, detaliilor de executie si documentatiei de atribuire pentru varianta de ocolire Bacau

I.14 Harti topografice si baza de date tip GIS aferenta gestionarii prin software-ul SoundPLAN v6.5 a zgomotului generat de traficul rutier pe drumurile nationale

I.15 Varianta de Ocolire Tecuci

1.16 Varianta de ocolire Craiova Sud

1.17 Varianta de ocolire Mihailesti

I.18 Proiectul POS T/2009/2/1/003 “Pregatirea pentru constructie a  variantelor de ocolire Pascani, Roman, Rosiori de Vede, Targoviste, Titu, Campulung Moldovenesc si Vatra Dornei”

I.19 Revizuirea si actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru varianta de ocolire Satu Mare

I.20 Reabilitare DN56 Craiova - Calafat, km 0+000 - km 84+020

I.21 Reabilitare DN66 Rovinari Petrosani, km 48+900 – km 126+000

I.22 Reabilitare DN76 (E79) Deva - Oradea

I.23 Modernizare DN29, Suceava - Botosani, km 0+000 - km 39+071

I.24 Pasaj suprateran peste drumul de centura a Municipiului Oradea in zona strazii Ciheiului

I.25 Pasaj suprateran peste drumul de centura a Municipiului Oradea in zona strazii Nojoridului

I.26 Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu

I.27 Reabilitare pod Giurgiu, peste Dunare, pe DN5 km 64+884

I.28 Constructia Variantei de Ocolire a Municipiului Brasov Tronson I (DN1-DN11), II (DN11-DN13) si III (DN13-DN1)

I.29 Reabilitare DN14 Sibiu Medias Sighisoara, km 3+500 - 51+100 si km 57+500 - 89+400

I.30 Modernizare DN73 Pitesti - Campulung - Brasov km13+800 - km 42+850; km 54+050 - km 128+250

I.31  Modernizarea infrastructurii privind siguranta circulatiei pe DN1, in sate liniare si puncte negre

I.32 Achizitie autofreze de curatat zapada si vehicule echipate pentru interventii speciale pe timp de iarna

 

2. Proiecte in evaluare

2.1  Asistenta tehnica pentru elaborarea expertizei tehnice si studiului de fezabilitate pentru urmatoarele obiective: Podul de la Giurgiu, peste Dunare, pe DN 5 km 64+884;Pod rutier peste  Olt la Slatina , pe DN 65 km 48+750; Pod rutier peste Oituz la Poiana Sarata , pe DN 11 km 90+450 ;Pod rutier la Arginesti, peste Jiu , pe DN 6 km 268+371 ;Podul  nou la Cosmesti , peste Siret , pe DN 24 km 7+620 

 

 

Proiecte retrospective:

 

1. Largire la 4 benzi de circulatie a DN 73 intre km 7+000 - km 11+100 si drum de legatura cu DN73D

2. Reabilitare DN1C Dej - Baia Mare, km 61+500 - km 147+990

3. Reabilitare DN1H Zalau - Rastoci, km 75+446 - km 128+823

4. Constructia Variantei de ocolire Suceava

5. Reabilitare DN1C/DN19, DN1C Baia Mare - Livada, km 155+125 - km 200+170; DN1C Livada - Halmeu, km 200+170 - km 216+630; DN19, Satu Mare - Livada, km 135+000 - km 150+000

6. Reabilitare DN15, Targu Mures - Reghin, km 78+800 - km 103+700 si DN15A, Reghin - Saratel, km 0+000 - 46+597

 


~


Pentru mai multe detalii despre Programul TRANS accesati www.ampost.ro.

Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana va invitam sa vizitati www.fonduri-ue.ro.

Continutul acestui material nu reprezinta în mod necesar pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

Mobilitate în România. Conexiuni cu Europa.

www.ampost.ro

Proiect cofinantat de Uniunea Europeana prin Fondul European de Dezvoltare Regionala si Fondul de Coeziune.

 

Actualizat la  data 24.08.2016