---

You are here

Lansarea în licitație publică, tergiversată de multe ori în trecut, reprezintă practic principala etapă pentru succesul unui proiect.

Printre cele mai importante proiecte de infrastructură lansate anul acesta în SEAP de Compania Națională de Drumuri, se numără Autostrada Sibiu-Pitești, parte importantă a Coridorului IV Pan-European.

Cu o valoare însumată de aproape 2,6 miliarde de lei (aproximativ 570 milioane de euro), ofertele pentru loturile 1 și 5 se află acum în perioada de evaluare, iar anul viitor cele două obiective urmează să intre în faza de proiectare și execuție.  CNAIR SA are în pregătire pentru lansarea în licitație publică și documentațiile pentru proiectarea și execuția loturilor 2, 3 si 4  ale acestei autostrăzi, de o importanță majoră pentru economia României.

Cu un cost estimat de 3,3 miliarde de euro, autostrada Sibiu-Pitești va completa Coridorul Pan-European, care tranzitează România.

Un alt proiect important, inclusiv pentru asigurarea transportului rutier pe Coridorul 4 Pan-European, este Noua Autostradă de Centură a Capitalei, obiectiv care a fost la rândul său scos la licitație publică anul acesta. Sectorul de Sud, cu o lungime de 51 de km și o valoare totală de peste 2, 6 miliarde de lei (aproximativ 580 milioane de euro) , face parte din noul Inel de Centură a Capitalei și va fi similar  proiectelor destinate fluidizării circulației în zona metropolelor europene. Și acest obiectiv de infrastructură va intra anul viitor în faza de proiectare.

Pentru proiectarea și execuția celor aproximativ 60 de km ai autostrăzii Suplacu de Barcău – Borș, contractele au fost de asemenea lansate în licitație publică. Construcția celor trei loturi, cu o valoare însumată de aproximativ 991 milioane de lei (circa 220 milioane de euro), poate începe anul viitor, după semnarea contractului și după parcurgerea perioadei de proiectare.

Segmentul Suplacu de Barcău – Borș face parte din Autostrada Transilvania și urmează să asigure legătura dintre Vestul României și Ungaria, prin Vama Borș.

CNAIR a mai scos la licitație anul acesta proiectarea și execuția celor 4 loturi ale Drumului Expres Craiova- Pitești, cu o lungime totală de 121 km și o valoare însumată de aproximativ 3,76 de miliarde de lei ( circa 820 milioane de euro). Proiectul, care are o deosebită importanță pentru dezvoltarea economică a zonei de sud a României, urmează să intre de asemenea în faza de proiectare, anul viitor. Ofertele pentru cele 4 loturi ale drumului expres Craiova-Pitești se află în acest moment în faza de evaluare.

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, pentru care se așteaptă deja desemnarea unui antreprenor, reprezintă cel mai complex proiect de infrastructură lansat în ultimii 27 de ani în România. După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa ca deschidere centrală (1.120 de metri). Cu o valoare de aproape 2 miliarde de lei (aproximativ 500 de milioane de euro), acest obiectiv are alocată o perioadă de proiectare de 18 luni, după semnarea contractului.

Tot anul acesta a fost lansată licitația pentru Varianta de Ocolire a municipiului Bacău, cu o valoare de 774 de milioane de lei (aproximativ 160 milioane de euro), proiect a cărei construcție ar putea fi reluată care anul viitor.

Printre obiectivele de infrastructură pentru care CNAIR SA a scos la licitație anul acesta contracte de proiectare și execuție se mai numară: Varianta de ocolire Timișoara Sud, lărgirea la 4 benzi a DN7 (Bâldana – Titu) și Varianta de Ocolire a Municipiului Bârlad. Totalul valorii acestor proiecte, care anul viitor vor intra în faza de proiectare și de execuție, după caz, atinge 740 milioane lei (aproximativ 160 milioane euro).

La aceste proiecte se adaugă alte obiective de investiții importante lansate în licitație publică anul acesta, printre care: modernizarea Centurii Capitalei pe sectorul DN 2 - A2 și construcția pasajelor de la Mogoșoaia, Berceni și Oltenița.

Tot în acest an Compania a lansat licitații publice pentru elaborarea unor Studii de Fezabilitate și Proiecte Tehnice destinate construcției Drumurilor de mare viteză Focșani – Bacău, Ploiești – Buzău, Bacău – Pașcani și Buzău – Focșani și drumului de legătură între A3 (Autostrada București-Ploiești) și Aeroportul Henri Coandă.