---

You are here

Precizare ! Fake-news marca newsweek.ro !

Într-un articol care se dorește profesionist și edificator, publicația on-line newsweek.ro încearcă să demonstreze eșecul Consiliului de Administrație al CNAIR în ceea ce privește construcția de autostrăzi.

Însă argumentele prezentate nu au nicio legatură cu realitatea și par mai degrabă că fac parte dintr-un razboi declanșat de această publicație împotriva președintelui CA CNAIR, domnul Costin Mihalache, din motive ascunse opiniei publice.

Astfel, se afirmă că în anul 2017 nu s-au construit kilometri noi de autostradă, dar nu se spune ca în anii 2016 și 2017, Costin Mihalache nu era nici măcar membru al CA CNAIR.

Tot în același stil se pune în articol că în 2012 nu au fost lansate proiecte noi de autostradă, dar nu se spune și că funcția de președinte al CA CNAIR a fost ocupată de domnul Costin Mihalache doar din august 2013.

De asemenea, nu se mai spune că în perioadele în care Costin Mihalache a fost președinte al Consiliului de Administrație, CNAIR a lansat cele mai multe proiecte de autostradă:

Câmpia Turzii- Târgu Mures
Sebeș - Turda
Suplacu de Barcău - Borș
Râșnov - Cristian

Pentru toate aceste obiective au fost lansate în licitație contractele pentru proiectare și execuție în perioada în care Costin Mihalache a condus CA CNAIR.

Practic, 282 de km din cei 805 km existenți au fost deschiși traficului în perioada în care Costin Mihalache a deținut această funcție, fapt care de asemenea nu este precizat în articol. Practic, 35% din actuala rețea de autostrăzi din România.

Așa zisul articol omite să informeze și că de când Costin Mihalache a revenit în funcția de președinte al CA (iulie 2018), CNAIR a lansat proiecte în valoare de aproape 4 miliarde de euro, finanțate din fonduri europene.

Tot în aceeași perioadă, CNAIR a semnat contracte de finanțare de peste 2,3 miliarde de euro, sume alocate din fonduri europene nerambursabile, prin POIM.

Este regretabil că opinia publică este folosită de newsweek.ro într-un joc al manipularii care nu are nicio legatură cu dezvoltarea infrastructurii din România.