---

Eşti aici

An curent

Arhiva

Podul de la intrarea în Cumpăna, A4

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere face o serie de precizări în legătură cu podul de la intrarea în localitatea Cumpăna, de pe autostrada A4.

În urma discuțiilor cu antreprenorul, FCC Construccion SA/Astaldi SpA JV și cu consultantul, D.R.D.P. Constanța, Compania informează participanții la trafic că pasajul rutier nu prezintă un pericol în siguranța circulației.

Explicațiile crăpăturilor apărute și a deficiențelor sesizate – inclusiv cele reprezentate în fotografiile primite – sunt legate de fapt de o mască de beton și de umpluturile din pământ ale terasamentului rampelor podului. Astfel, masca nu are rol de rezistență, ci doar unul pur estetic.

Elementul de rezistență care susține tăblierul podului se sprijină pe un sistem de coloane din beton ascunse în spatele elementului de mascare mai sus menționat. Ținem să precizăm faptul că elementele structurale ale podului nu sunt afectate.

În momentul în care condițiile meteo vor permite intervenția în zonă, masca de beton crăpată va fi înlocuită cu un un alt sistem care să poată prelua mișcarile terenului, fără să mai existe posibilitatea unor viitoare fisuri, evitand astfel crearea unor ulterioare situații de îngrijorare.

De asemenea, menționăm că în septembrie 2016 a fost elaborată o expertiză tehnică alături de o neconformitate deschisă. Așadar, Antreprenorul FCC Construccion / Astaldi SpA JV a elaborat documentația de proiectare în baza căreia se vor efectua lucrările de remediere, soluțiile prezentate de Antreprenor fiind avizate de expertul tehnic.

 

Precizăm că lucrările aferente contractului "PROIECTARE ȘI EXECUȚIE VARIANTA DE OCOLIRE A MUNICIPIULUI CONSTANȚA" nu au fost recepționate, Antreprenorul având întreaga responsabilitate pentru remedierea defecțiunilor apărute. Perioada de garanție prevăzută în cadrul contractului este de 24 luni.

 

În concluzie, circulația în zona localității Cumpăna, pe podul de pe autostrada A4 se desfășoară în condiții de siguranța maximă, iar obiectivul este ținut sub observație permanentă.