---

Eşti aici

An curent

Arhiva

 

 

București, 28.06.2024

„Infrastructura integrata pentru zona orbitala a Municipiului Bucuresti - ETAPA 1 - FAZA 2”

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A proiectul INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus in data de 26.06.2024 Cererea de Finanțare pentru „Infrastructura integrata pentru zona orbitala a Municipiului Bucuresti - ETAPA 1- FAZA 2” in vederea acordării finantarii nerambursabile alocată prin Programul Transport, în cadrul RSO3.1_Dezvoltarea unei rețele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile și intermodale Prioritate: P1. Îmbunătățirea conectivitatii secundare rutiere; Obiectiv specific 3.1 Dezvoltarea unei rețele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile și intermodale; Operațiune: : Investiții pentru realizarea unor secțiuni de infrastructură rutieră de mare viteză pe rețeaua primară- FC.

Obiectivul general al proiectului este: imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietii interne cu scopul de a creea conditiile pentru resterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.

Obiectivul specific al proiectului: Infrastructura noua:

Componenta 1 – Autostrada de Centura Bucuresti – Sector Sud – constructia a 51,195 km de tronson nou de autostrada 2x2 (dintre care 16,3 km aferenti Lot 2 receptionati in anul 2023); Imbunatatirea DNCB existenta (măsuri „fara regret”): Componenta 2 – Modernizare Centura Bucuresti intre A1 – DN7 si DN2 – A2 - Modernizare a 20.274 km de drum national pe Sectoarele A1 – DN7 si DN2 – A2. Componenta 3 - Pasajul Domnesti DJ602; Componenta 4 – Pasajele Oltenița DN4 și Berceni DJ401 si largirea la 2 benzi a sectorului de centura dintre ele. Componenta 5 – Pasajul Mogoșoaia DN1A. Componenta 6 – Modernizare Centura Bucureștiului între A1 – DN5 - Lărgirea la 4 benzi a 14,44 km DNCB între Sectorul A1 –DN5.

Valoarea totală a proiectului este de: 3.969.994.428,22 lei și va fi finantat prin Programul Transport astfel: Valoare contributiei proprii – 1.248.935.061,50 lei, total eligibil- 2.081.558.435,80 lei iar diferenta pana la valoarea totala a proiectului reprezinta cheltuieli neeligibile.

Durata proiectului: 113 luni.

Cod proiect: 323452

Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune prin Programul PT 2021- 2027.

  

Proiect cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regionala, prin Programul Transport. Pentru informații detaliate despre Programul Transport, accesați www.mt.ro;

„Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii”