---

You are here

 

 

Iulie 2024

Construcția/modernizarea a șase poduri pe rețeaua de drumuri naționale

 

MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII, în calitate de Autoritate de management pentru Programul Transport 2021-2027 și COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar a finanțării au convenit, încheierea Contractului de Finanțare nr. 58/2024, pentru proiectul etapizat ”Construcția/modernizarea a șase poduri pe rețeaua de drumuri naționale”.

Localizare proiect:

Regiunea Sud-Est:

1. Județul Galați-Municipiul Galați- Drumul național DN2B (D.N.2) Spătaru - Brăila –Galați–Frontiera cu Republica Moldova (drum european E87), traversează râul Prut pe un pod la km 149+841 între localitățile Galați (România) și Giurgiulești (Republica Moldova).

2. Județul Buzău-Localitatea Cislău- Podul este amplasat pe DN 10, km 46+471 peste râul Bâsca Chiojdului, în extravilanul localității Cislău.

3. Județul Galați-Localitatea Cosmești- Drumul național DN24, Tișița -Tecuci-Bârlad-Vaslui-Crasna-Iași,traversează râul Siret pe un pod mixt de șosea și cale ferată cu lungimea totală de 541,06 m.

Regiunea Sud-Muntenia:

4. Județul Prahova-Oraș Azuga- Podul este amplasat pe DN1, Ploiești - Brașov, km 135+332, în orașul Azuga și traversează pârâul Azuga.

Regiunea Nord-Est:

5. Județul Vaslui-Localitatea Albești- Podul este amplasat pe DN24 la km 105+678, peste pârâul Crasna, în localitatea Crasna.

Regiunea Centru:

6. Județul Mureș-Localitatea Vânători- Podul este amplasat pe DN13C Vânători-Odorheiul Secuiesc, km 1+200, la ieșirea din localitatea Vânători. Podul traversează râul Târnava Mare.

Obiectivele proiectului: Obiectivul general al acestui proiect îl reprezintă asigurarea unei stări de viabilitate adecvate a unor drumuri naționale reprezentând artere rutiere de importanță crescută (DN1,

DN10, DN13C, DN24, DN2B) prin intervenții punctuale de construcție sau, după caz, reabilitare a unor poduri amplasate pe aliniamentul acestora. Aceste intervenții vor asigura menținerea unei conectivități corespunzătoare pe rețeaua de drumuri naționale din zona de incidență a obiectivelor de investiții. Prin dezideratele implementării proiectului, se intenționează atât modernizarea/reabilitarea unor poduri existente, precum ți construcția unor poduri noi, inclusiv infrastructura de conectare a acestora cu rețeaua existenta.

Obiective specifice ale proiectului: - Construirea a 5 poduri noi, inclusiv artere de conectare la infrastructura existentă și un pasaj, având o lungime totală însumată de 5,865 km. - Reabilitarea unui pod cu o lungime de 0.125 km.

Etapa I

Valoarea totală a proiectului (lei): 33.596.860,72 lei;

Valoare eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor (FEDR):23.748.685,12 lei, echivalentă cu 85 % din valoarea totală eligibilă aprobată;

Valoarea cofinanțării eligibile a Beneficiarului, reprezentând co-finanțare publică de 15% în valoare de 4.190.944,41 lei.

Etapa II

Valoarea totală a proiectului (lei): 176.006.626,45 lei;

Valoare eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor (FEDR): 70.395.610,58 lei, echivalentă cu 40 % din valoarea totală eligibilă aprobată;

Valoarea cofinanțării eligibile a Beneficiarului, reprezentând co-finanțare publică de 60% în valoare de 105.611.015,87 lei.

Perioada de implementare- nu mai târziu de 31.12.2029.

Codul SMIS al proiectului:  327952

  

Proiect cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regionala, prin Programul Transport. Pentru informații detaliate despre Programul Transport, accesați www.mt.ro;

„Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii”