---

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!“

“Cresterea eficientei activitatii de intretinere a elementelor de siguranta rutiera prin achizitia de sonete si utilaje specializate pentru stergerea marcajelor rutiere”

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de coordonator de reforme și/sau investiții pentru Planul național de redresare si reziliență, au convenit în data de 18.12.2024, încheierea Contractului de Finanțare nr. 60 pentru proiectul „Cresterea eficientei activitatii de intretinere a elementelor de siguranta rutiera prin achizitia de sonete si utilaje specializate pentru stergerea marcajelor rutiere” în vederea acordării finanțarii prin Planul Național de Redresare și Rezilienta, Pilonul 1 – Tranzitia spre o economie verde, Componenta C 4. Transport sustenabil, Reforma R1 - Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră/Investitia I3 - Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră.

Obiectivele generale ale proiectului:

- asigurarea unei circulații în deplină siguranță și confort;

- asigurarea scurgerii apelor de pe platforma drumului;

- desfăşurarea traficului de mic gabarit şi de mare tonaj în condiţii optime;

- încurajarea dezvoltării economice zonale, dezvoltare bazată pe creşterea turismului şi a investiţiilor la nivel de județ;

- deplasarea în condiţii normale a posibililor turişti;

- stabilizarea socială a zonei prin contribuția la reîntoarcerea locuitorilor care au migrat către alte orașe sau zone;

- posibilitatea de acces în condiții optime a mijloacelor de intervenție rapidă în caz de nevoie (pompieri, ambulanță, poliție etc.), precum și a mijloacelor auto pentru transportul școlar și cel public;

- se vor reduce factorii poluanți de mediu.

Obiectivele specifice ale proiectului:

• Calatorii fiabile și neîntrerupte pe distante lungi precum si pe relatii de naveta, prin menținerea timpului de calatorie, fără a fi afectat de evenimente rutiere;

• Imbunatatirea conditiilor de siguranta a traficului rutier si reducerea costurilor de operare a vehiculelor;

• Obtinerea rezultatelor operationale asteptate cu costuri de capital minime si cu costuri de intretinere si operare justificate.

Valoarea totală a  proiectului este de 10.979.625,44 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de  8.234.719,08 lei, contribuția națională reprezintă 991.856,92 lei, iar TVA aferent reprezinta 1.753.049,44 lei.

Durata proiectului:  Executarea prezentului Contract începe de la data semnării acestuia de către toate părțile (18.12.2024) și înceteaza la momentul implementării, în integralitate și conform obligațiilor asumate, a obiectivelor Proiectului, dar nu mai târziu de data 31.12.2026.

Date de contact:

Cristian PISTOL, Director General CNAIR SA., fax: (+4 021) 312.09.84.

  

 

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!“

“Dirijarea traficului rutier pe timp de noapte prin stâlpișori de dirijare, butoni luminoși, inclusiv elemente de semnalizare dedicate protejării participanților la trafic de animalele salbatice”

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de coordonator de reforme și/sau investiții pentru Planul național de redresare si reziliență, au convenit în data de 28.03.2024, încheierea Contractului de Finanțare nr.51 pentru proiectul „Dirijarea traficului rutier pe timp de noapte prin stâlpișori de dirijare, butoni luminoși, inclusiv elemente de semnalizare dedicate protejării participanților la trafic de animalele salbatice” în vederea acordării finanțarii prin Planul Național de Redresare și Rezilienta, Pilonul 1 – Tranzitia spre o economie verde, Componenta C 4. Transport sustenabil, Reforma R1 - Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră/Investitia I3 - Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră.

Obiectivul general ale proiectului: Implementarea măsurilor care contribuie la creșterea gradului de siguranță rutieră pe drumurile naționale în conformitate cu strategiile naţionale în domeniu.

Proiectul își propune să asigure o crestere a mobilitatii pe rețeaua de infrastructură rutieră TEN-T Core, prin reducerea timpului de călătorie, îmbunătățirea condițiilor de călătorie și siguranța traficului, precum și dezvoltarea zonelor pe care autostrada le va servi, precum si economia de combustibil.

Obiectivele specifice ale proiectului:

  • reducerea cu 13% a numărului de victime (grav rănite și decedate) rezultate din accidente în trafic, în anul 2025 comparativ cu anul 2019, pentru sectoarele de drumuri naționale analizate;
  • eliminarea a 5 de puncte negre de pe rețeaua de drumuri.

Descrierea proiectului :

C.N.A.I.R S.A dorește continuarea lucrărilor de montare/amplasare pe drumurile nationale, acolo unde s-au produs numeroase accidente rutiere datorate accesului animalelor salbatice pe carosabil.

Achizitia de indicatoare rutiere de avertizare cu denumirea „Animale” pe sectoarele de drum periculos unde exista riscul ca animalele sa traversezse sau sa circule pe drumul public aferent proiectului “Dirijarea traficului rutier pe timp de noapte prin stâlpișori de dirijare, butoni luminoși, inclusiv elemente de semnalizare dedicate protejării participanților la trafic de animalele salbatice” este un proiect de siguranță rutieră prin care se dorește furnizarea in vederea montarii pe sectoarele de drumuri naționale aflate în administrarea CNAIR a indicatorului de informare – Avertizare Animale și - Indicatoare rutiere de orientare si de informare - panouri aditionale (600x200 mm).

În ceea ce privește soluția tehnică utilizată in vederea cresterii sigurantei rutiere, a fost identificata necesitatea următoarelor produse:

- Indicatoare rutiere de avertizare (format mare -latura triunghiului 900 mm);

- Indicatoare rutiere de avertizare (format foarte mare-latura triunghiului 1200 mm);

- Indicatoare rutiere de orientare si de informare-panouri aditionale (600x200 mm)

- mijloace de sustinere a indicatoarelor- stalpi de sustinere cu sectiune circulara- ø 48 / 60 , lungime min. 3.50m;

Valoarea totală a  proiectului este de 2.713.415,40 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de  785.375,85 lei, contribuția națională reprezintă 1.494.805,15 lei iar TVA aferent reprezintă 433.234.39 lei.

Durata proiectului:  Executarea prezentului Contract începe de la data semnării acestuia de către toate parțile (28.03.2024) și încetează la momentul implementării, în integralitate și conform obligațiilor asumate, a obiectivelor Proiectului, dar nu mai tarziu de data 31.12.2026.

Date de contact:

Cristian PISTOL, Director General CNAIR SA., fax: (+4 021) 312.09.84.

  

 

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!“

“Achiziționarea de sisteme pentru protejarea lucrărilor care efectuează intervenții de urgentă la infrastructura autostrăzilor și de drumuri naționale deschise traficului, tip - Truck mounted attenuator”

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de coordonator de reforme și/sau investiții pentru Planul național de redresare si reziliență, au convenit în data de 30.07.2024, încheierea Contractului de Finanțare nr.56 pentru proiectul Achiziționarea de sisteme pentru protejarea lucrărilor care efectuează intervenții de urgentă la infrastructura autostrăzilor și de drumuri naționale deschise traficului, tip - Truck mounted attenuator”, în vederea acordării finanțarii prin Planul Național de Redresare și Rezilientă, Pilonul 1 – Tranziția spre o economie verde, Componenta C4. Transport sustenabil, Reforma R1 - Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră/Investitia I3 - Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră.

Obiectivul general ale proiectului: Achiziționarea de sisteme pentru protejarea lucrărilor care efectuează intervenții de urgentă la infrastructura autostrăzilor și de drumuri naționale deschise traficului, tip - Truck mounted attenuator.

Achiziționarea unor utilaje multifuncționale pentru protejarea lucrărilor care efectuează intervenții de urgenta la infrastructura autostrazii, tip “Atenuator montat pe camion (TMA)”, acesta avand rolul de a elimina procesul mecanic de înlăturare de materiale/resturi de pe partea carosabilă, rezultate în urma accidentelor rutiere sau a evenimentelor naturale (calamităti), precum și protejarea lucrărilor care efectuează intervenții de urgență la infrastructura autostrăzii.

Obiectivele specifice ale proiectului:

  • Eliminarea cazurilor de victimizare, prin accidente rutiere, a personalului care efectuează intervenții de urgentă la infrastructura rutieră pe sectoare de autostrăzi sau drumuri naționale
  • O scădere a numărului de accidente rutiere cauzate de lipsa semnalizării adecvate a unor situații de pericol, precum și evitarea unor congestii de trafic prin crearea premiselor pentru ocolirea de către utilizatori a zonelor afectate.

Descrierea proiectului: Echipamentele mobile de tip TMA reprezintă o alternativă modernă la mijloacele actuale de gestionare a evenimentelor de trafic sau a lucrărilor în desfăsurare. Panoul led pentru mesaje variabile, lațime max. 3000 mm/înaltime, max 3000 mm, reprezintă o alternativă economică pentru becurile standard, contribuind asfel la reducerea consumului de electricitate, iar panoul de comandă, vizibil de la o distantă de 500m, asigură informarea/avertizarea participanților la trafic despre tronsoanele pe cere se execută lucrări de întreținere sau intervenții, ori producerea unor evenimente rutiere sau manifestări meteo ce pot genera situații de pericol, mai ales că acest tip de artere de circulație sunt construite pentru viteze de deplasare superioare.

Valoarea totală a proiectului conform contractului de finanțare, este de 98,987,086,36 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de 29,100,986,43 lei, contribuția națională reprezintă 54,081,439,08 lei iar TVA aferent reprezintă 15,804,6660,85 lei.

Durata proiectului:  Contractul de finanțare intră în vigoare și produce efecte de la data semnării acestuia, și nu poate depăsi perioada de implementare a PNRR, respectiv 31.12.2026.

Date de contact:

Cristian PISTOL, Director General CNAIR SA., fax: (+4 021) 312.09.84.

  

 

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!“

“Achiziționarea de sisteme cu mesaje variabile (VMS) mobile, pentru furnizare informații/avertizări în perioadele de vârf de trafic, în special în sezonul estival/semnalizarea locului unui accident”

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de coordonator de reforme și/sau investiții pentru Planul național de redresare si reziliență, au convenit în data de 09.07.2024, încheierea Contractului de Finanțare nr.55 pentru proiectul Achiziționarea de sisteme cu mesaje variabile (VMS) mobile, pentru furnizare informații/avertizări în perioadele de vârf de trafic, în special în sezonul estival/semnalizarea locului unui accident”, în vederea acordării finanțarii prin Planul Național de Redresare și Rezilientă, Pilonul 1 – Tranziția spre o economie verde, Componenta C4. Transport sustenabil, Reforma R1 - Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră/Investitia I3 - Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră.

Obiectivul general ale proiectului: Achiziția de sisteme cu mesaje variabile (VMS) mobile pentru furnizare informații / avertizări în perioadele de vârf de trafic în special în sezonul estival/semnalizarea locului unui accident.Creșterea nivelului de siguranță rutieră și reducerea, cu până la 50%, a gradului de victimizare a populației prin accidente de circulație, statele membre au implementat sisteme inteligente complexe pentru informarea utilizatorilor drumurilor publice, în special pe autostrăzi referitor la tronsoanele pe care se execută lucrări de întreținere sau intervenții, ori producerea unor evenimente rutiere sau manifestări meteo ce pot genera situații de pericol, mai ales că acest tip de artere de circulație sunt construite pentru viteze de deplasare superioare.

Obiectivele specifice ale proiectului:

  • ameliorarea siguranței rutiere prin reducerea numărului accidentelor de circulație și diminuarea consistentă a gravității acestora;
  • armonizarea cu practicile europene privind furnizarea informațiilor de interes rutier sau a avertizărilor, atât ziua cât și pe timpul nopții, în perioadele de vârf de trafic, în special în sezonul estival și/sau semnalizarea eficientă a producerii unui accident ori eveniment rutier care ar afecta siguranța deplasării pe un segment de pe autostradă, drum expres sau drum național european;
  • scăderea numărului de accidente rutiere cauzate de lipsa semnalizării adecvate a unor situații de pericol, precum și evitarea unor congestii de trafic prin crearea premiselor pentru ocolirea de către utilizatori a zonelor afectate.

Descrierea proiectului: Echipamentele mobile VMS reprezintă o formă de digitalizare a semnalizării și informării rutiere, cu posibilitatea de control de la distanța, reducându-se astfel utilizarea persoanelor, respectiv a cantității de echipamente/indicatori de semnalizare necesari. De asemenea, sistemele mobile VMS utilizează tehnologie tip LED, o alternativă economică pentru becurile standard, contribuind astfel la reducerea consumului de electricitate.

Valoarea totală a proiectului conform contractului de finanțare, este de 19.035.222.27 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de 12.800.000.00 lei, contribuția națională reprezintă 3.195.985.10 lei iar TVA aferent reprezintă 3.039.237.17 lei.

Durata proiectului:  Contractul de finanțare intră în vigoare și produce efecte de la data semnării acestuia, și nu poate depăsi perioada de implementare a PNRR, respectiv 31.12.2026.

Date de contact:

Cristian PISTOL, Director General CNAIR SA., fax: (+4 021) 312.09.84.

  

 

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!“

“Ateliere mobile pentru interventii de urgență ITS”

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de coordonator de reforme și/sau investiții pentru Planul național de redresare si reziliență, au convenit în data de 26.01.2024, încheierea Contractului de Finanțare nr.49 pentru proiectul „Ateliere mobile pentru intervenții de urgentă ITS” în vederea acordării finanțarii prin Planul Național de Redresare și Rezilienta, Pilonul 1 – Tranzitia spre o economie verde, Componenta C 4. Transport sustenabil, Reforma R1 - Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră/Investitia I3 - Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră.

Obiectivul general ale proiectului: Obiectivul general este de a oferi suport tehnic și logistic centrelor de monitorizare și informare ce au în administrare sisteme ITS.

Obiectivul specific al proiectului: Obiectivul specific al PNRR este și el corelat cu cel al mecanismului, detaliat în Regulament, și anume de a atrage fondurile puse la dispoziție de Uniunea Europeană prin NextGenerationEU în vederea atingerii jaloanelor și a țintelor în materie de reforme și investiții.

Descrierea proiectului:

Fiecare atelier mobil va fi compus din:       a) Autoutilitara – 1 bucată;

                                                                   b) Unelte și echipamente;

                                                                   c) Consumabile.

Valoarea totală a  proiectului conform Contractului de finanțare nr. 49/26.11.2024 este de 4.728.501,85 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de 1.375.563,34 lei, contribuția națională reprezintă 2.597.967,63 lei iar TVA aferent reprezintă 754.970,88 lei.

Durata proiectului:  Executarea prezentului Contract începe de la data semnării acestuia de către toate parțile (26.01.2024) și încetează la momentul implementării, în integralitate și conform obligațiilor asumate, a obiectivelor Proiectului, dar nu mai tarziu de Q2 2026.

Date de contact:

Cristian PISTOL, Director General CNAIR SA., fax: (+4 021) 312.09.84.

  

 

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!“

“Modernizarea instalațiilor de cântărire (22 de bucați), situate în punctele de frontieră, inclusiv automatizarea acestora”

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de coordonator de reforme și/sau investiții pentru Planul național de redresare si reziliență, au convenit în data de 16.05.2023, încheierea Contractului de Finanțare nr.28 pentru proiectul Modernizarea instalatiilor de cantarire (22 de bucati), situate in punctele de frontiera, inclusiv automatizarea acestora”, în vederea acordării finanțarii prin Planul Național de Redresare și Rezilientă, Pilonul 1 – Tranziția spre o economie verde, Componenta C4. Transport sustenabil, Reforma R1 - Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră/Investitia I3 - Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră.

Obiectivul general ale proiectului: Modernizarea instalațiilor de cântarire (22 de bucati) situate în punctele de frontieră, inclusiv automatizarea acestora.

Proiectul iși propune să asigure o creștere fluidizării traficului la frontieră Romaniei prin modernizarea celor 22 de instalații de cântărire. Modernizarea instalațiilor de cântărire presupune înlocuirea componentelor cu durata depășită de funcționare, cu altele noi, cum ar fi dozele tensiometrice, convertorul de semnal, și software de cântărire.

Obiectivele specifice ale proiectului:

  • îmbunătățirea performanțelor,;
  • creșterea duratei de funcționare și adăugarea funcționalitătilor de automatizare al procesului de control;

Cele 22 de instalații, de cântărire care urmează a fi modernizate sunt amplasate dupa cum urmează :Giurgiu -4 buc, Porțile de Fier 1 – 2 buc, Moravița – 1 buc , Nădlac -2 buc, Vârșand – 2 buc, Bors – 1 buc, Petea – 2 buc, Halmeu – 1 buc, Sculeni – 2 buc, Albița – 2 buc , Galați – 2 buc si Negru Vodă – 1 buc

Descrierea proiectului : Proiectul își propune să asigure cântărirea din mers a tuturor vehiculelor de transport marfă care tranzitează ACI din PTF in vederea asigurării premizelor pentru protejarea infrastructurii rutiere și încasarea tarifelor datorate de utilizatorii rețelei de drumuri de interes național. După modernizare, cele 22 de sisteme de cântărire, trebuie să funcționeze 24 de ore din 24, 7 zile din 7 și să salveze într-o bază de date informațiile despre vehiculul cântărit: numărul de înmatriculare cap  tractor/semi(remorca), masele pe axe și masa totală, numărul de axe cântărite, data și ora cântăririi, cel putin doua imagini (fata și spate).

Valoarea totală a proiectului conform contractului de finanțare, este de 3.267.145.04 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de  2.656.206.00 lei, contribuția națională reprezintă 89.294.02 lei iar TVA aferent reprezintă 521.645.02 lei.

Durata proiectului:  Contractul de finanțare intră în vigoare și produce efecte de la data semnării acestuia, și nu poate depăsi perioada de implementare a PNRR, respectiv 31.12.2026.

Date de contact:

Cristian PISTOL, Director General CNAIR SA., fax: (+4 021) 312.09.84.

  

 

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!“

Sporirea siguranței rutiere pe timp de noapte, prin semnalizarea sectoarelor de drum periculoase cu surse de lumină ce utilizează energie verde”

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de coordonator de reforme și/sau investiții pentru Planul național de redresare si reziliență, au convenit în data de 31.05.2023, încheierea Contractului de Finanțare nr.30 pentru proiectul „Sporirea siguranței rutiere pe timp de noapte, prin semnalizarea sectoarelor de drum periculoase cu surse de lumină ce utilizează energie verde” în vederea acordării finanțarii prin Planul Național de Redresare și Rezilienta, Pilonul 1 – Tranzitia spre o economie verde, Componenta C 4. Transport sustenabil, Reforma R1 - Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră/Investitia I3 - Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră.

Obiectivul general ale proiectului: Obiectivul iși propune să asigure o creștere a siguranței rutiere pe rețeaua de infrastructură rutieră existentă, prin reducerea numărului de accidente soldate cu persoane rănite sau decedate, îmbunătățirea condițiilor de călătorie și siguranța traficului.

Obiectivul specific al proiectului: Obiectivul constă în achiziția, furnizarea și montarea a 1000 bucăți ansambluri luminoase, după cum urmează:

  1. În baza Acordului – cadru de furnizare nr.92/45595/04.06.2021, având ca obiect ansamblu luminos pentru creșterea siguranței rutiere pe sectoarele periculoase, urmează a fi semnat contractul subsecvent nr.3 pentru achiziția, furnizarea și montarea a 676 bucăți de ansamblu luminos;
  2. Pentru restul de 324 de bucăți de ansamblu luminos, urmează a fi încheiat un nou Acord cadru, acest activități făcând obiectul contractului subsecvent nr.1.

Descrierea proiectului:

Elementele de ansamblu luminos vor fi dotate cu: 5 corpuri  de iluminat sub forma unor stâlpișori iluminați din interior cu lumină led albă, sistem de alimentare și încărcare cu energie fotovoltaică. Corpurile de iluminat aferente ansamblului luminos vor fi sub forma unor stâlpișori iluminați din interior cu lumină led albă.

Fixarea la sol a ansamblului luminos se va realiza prin soluție de fixare fixă sau fixare mobilă, în funcție de necesitatea Beneficiarului.

Cablul de legătură între stâlpii ansamblului luminos va avea posibilitatea îngropării și va fi protejat corespunzător, distanța între 2 stâlpișori consecutivi va fi cuprinsă între 1-3 metri.

Valoarea totală a  proiectului conform Contractului de finanțare este de 13.479.341,80 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de 3.138.750,09 lei, contribuția națională reprezintă 8.188.427,90 lei iar TVA aferent reprezintă 2.152.163,81 lei.

Durata proiectului:  Executarea prezentului Contract începe de la data semnării acestuia de către toate parțile (31.05.2023) și încetează la momentul implementării, în integralitate și conform obligațiilor asumate, a obiectivelor Proiectului, dar nu mai tarziu de 31.12.2026.

Date de contact:

Cristian PISTOL, Director General CNAIR SA., fax: (+4 021) 312.09.84.

  

 

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!“

“Servicii de elaborare Studiu de fezabilitate pentru realizarea obiectivului de investiții -  Pasaj de legatură între DN1F Km 4+200 – Strada Corneliu Coposu”

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de coordonator de reforme și/sau investiții pentru Planul național de redresare si reziliență, au convenit în data de 24.07.2023, încheierea Contractului de Finanțare nr.31 pentru proiectul Servicii de elaborare Studiu de fezabilitate pentru realizarea obiectivului de investitii: Pasaj de legatura intre DN1F Km 4+200 – Strada Corneliu Coposu”, în vederea acordării finanțarii prin Planul Național de Redresare și Rezilientă, Pilonul 1 – Tranziția spre o economie verde, Componenta C4. Transport sustenabil, Reforma R1 - Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră/Investitia I3 - Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră.

Obiectivul general ale proiectului: Creșterea gradului de siguranță rutieră prin scăderea numărului accidentelor rutiere produse în intersecția între DN 1F km 4+200 - Strada Corneliu Coposu (jud. Cluj, municipiul Cluj-Napoca). Obiectivul constă în a aduce îmbunătățiri în ceea ce privește viteza de călătorie, prin descongestionarea traficului în zona intersecției mentionată mai sus, îmbunătățind astfel și conectivitatea la nivel regional.

Obiectivele specifice ale proiectului:

  • Scăderea numărului de accidente rutiere;
  • Creșterea condițiilor de sigurantă a traficului rutier;
  • Reducerea timpului de calătorie și creșterea vitezei medii de deplasare;
  • Imbunatatirea confortului în timpul călătoriei gestionând în acelasi timp reducerea emisiilor de poluanți și impactului negativ asupra mediului;
  • Creșterea accesibilitații zonelor deservite cu impact pozitiv asupra dezvoltării economice.

Descrierea proiectului : CNAIR SA prin DRDP Cluj a stabilit necesitatea și oportunitatea realizării obiectivului de investiții: Pasaj de legatură între DN 1F km 4+200 - strada Corneliu Coposu, ca urmare a blocajelor în zona intersecției sus menționate, fiind necesară luarea unor măsuri de îmbunătățire a condițiilor de siguranță a traficului rutier și reducerea numărului de accidente precum și îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactului negativ asupra mediului. Amplasamentul existent DN1F km 4+200 este o intersecție tip giratie, si este situat in judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca.

Valoarea totală a proiectului conform contractului de finanțare, este de 1.047.820.00 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de  308.350.00 lei, contribuția națională reprezintă 572.649.98 lei iar TVA aferent reprezintă 166.820.02 lei.

Durata proiectului:  Contractul de finanțare intră în vigoare și produce efecte de la data semnării acestuia, și nu poate depăsi perioada de implementare a PNRR, respectiv 31.12.2026.

Date de contact:

Cristian PISTOL, Director General CNAIR SA., fax: (+4 021) 312.09.84.

  

 

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!“

“Pasaj Clubul Văcarilor (Baia Mare – Recea)”

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de coordonator de reforme și/sau investiții pentru Planul național de redresare si reziliență, au convenit în data de 28.08.2024, încheierea Contractului de Finanțare nr.58 pentru proiectul Pasaj Clubul Văcarilor (Baia Mare – Recea)”, în vederea acordării finanțarii prin Planul Național de Redresare și Rezilientă, Pilonul 1 – Tranziția spre o economie verde, Componenta C4. Transport sustenabil, Reforma R1 - Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră/Investitia I3 - Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră.

Obiectivul general ale proiectului: Construirea pasajului Clubul Văcarilor (Baia Mare – Recea).

Obiectivul proiectului este reprezentată de îmbunătățirea fluxurilor de trafic dinspre mun. Baia Mare înspre drumurile europene/naționale prin varianta de ocolire Baia Mare, înspre UAT-urile învecinate și invers, precum și facilitarea transferului traficului greu în zona sensului giratoriu din zona Clubul Văcarilor. Obiectivul s-a propus în vederea descongestionării traficului la intrarea în mun. Baia Mare, fluidizarea și sporirea siguranței circulației pe rețeaua de drumuri international, naționale și locale, și totodată pentru protejarea mediului înconjurător.

Obiectivele specifice ale proiectului:

  • Călătorii fiabile și neîntrerupte pe distante lungi precum și pe relații de navetă, prin menținerea timpului de călătorie, fără a fi afectat de evenimente rutiere;
  • Îmbunătățirea condițiilor de sigurantă a traficului rutier și reducerea costurilor de operare a vehiculelor;
  • Obținerea rezultatelor operaționale așteptate cu costuri de capital minime și cu costuri de întreținere și operare justificate.

Descrierea proiectului : Pasajul va fi de tip rutier, și va fi construit în așa fel încat să poată prelua traficul de pe Drumul Național Centura Baia Mare, drumul european E58/DN lC, drumurile locale din zonă, cu viitorea variantă de ocolire Baia Mare și cu viitorul drum expres Baia Mare - Satu Mare. Pasajul va intersecta următoarele drumuri de interes național: -

- DN varianta de ocolire Baia Mare - Str. Europa;

- DN1C zona sens giratoriu Clubul Vacarilor.

Valoarea totală a proiectului conform contractului de finanțare, este de 61.681.205.89 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de  50.014.189.81 lei, contribuția națională reprezintă 1.777.790.88 lei iar TVA aferent reprezintă 9.889.225.20 lei.

Durata proiectului:  Contractul de finanțare intră în vigoare și produce efecte de la data semnării acestuia, și nu poate depăsi perioada de implementare a PNRR, respectiv 31.12.2026.

Date de contact:

Cristian PISTOL, Director General CNAIR SA., fax: (+4 021) 312.09.84.

  

 

Pages